C Sharp je programski jezik za splošno uporabo, ki obsega standardizacijo, podobne izraze, sopomenke, funkcijsko, generično, komponentno orientirano in objektno orientirano programiranje z možnostjo refleksije. C# se zgleduje po številnih drugih programskih jezikih, najbolj izrazito po C, C++ in Javi. Jezik je bil skrbno načrtovan z namenom biti čim bolj preprost in moderen z uporabo najboljših značilnostih drugi jezikov, in popraviti pomakljivosti, ki so se pokazale v njih.
C# je programski jezik, ki cilja na izvajalsko oklje CLI (Common Language Infrastructure (Skupna jezikovna
infrastruktura)), in s tem ogrodje .NET ter njegove različice kot je
Najlažji način za začetek uporabe C#, je uporaba IDE – Integrated Development Environment (Integrirano razvojno okolje), ki se uporablja za urejanje in preverjanje kode. Jaz uporabljam vsa orodja od JetBrains, ki se imenuje Toolbox App in v tem paketu najdemo IntelliJ IDEA, PHP Storm in tudi Rider, ki se uporablja za C#. Seveda pa ne smem mimo drugih orodij, kot je Visual Studio, ali brezplačno orodje Visual Studio Code. Za začetek vam priporočam, da delate z orodjem Visual Studio, ker v Visual Studio Code morate naložiti določene dodatke, in Raider je plačljiv. Svetujem, da si namestite brezplačno orodje Visual Studio Community in začnete z delom. Dodal sem še opis, kako začeti z IDE Raider in Visual Studio.
Komentiranje je dobrodošlo v vsakem programskem jeziku, kjer si lahko zapisujemo potek našega dela, naj bo to za
delo v timu ali, če delamo sami. Po določenem času bomo pozabili, kaj smo delali, in komentarji so v teh trenutkih
dobrodošli. Lahko se uporabijo tudi, za preprečitev izvršbe pri preizkušanju alternativne kode. Enovrstični
komentarji se začnejo z dvema poševnima črtama
Za komentar lahko uporabimo tudi več vrstic, ali besedila, ali več vrstic kode, in se začne z znakoma
Najpogostejša metoda izpisa v C# je WriteLine(), ampak lahko uporabimo tudi Write() metodo. Razlika je v tem, da metoda WriteLine() vsakič izpiše besedo v novi vrstici, medtem ko metoda Write() vse izpiše v eni vrstici.
Če Console.WriteLine() uporabljamo za izpis vrednosti, bomo za vpis oziroma vnos uporabnika uporabili Console.ReadLine(). V primeru si bomo ogledali, kako vnesemo svoje uporabniško ime, ki se bo shranilo v spremenljivki ime, ta vrednost se nam bo potem izpisala.
Type Casting je dodelitev vrednosti ene vrste podatkov drugi. Poznamo dve vrsti type casting-a, to sta Implicit casting (implicitna pretvorba) in Explicit casting (eksplicitna pretvorba). Dodatna možnost pa je pretvarjanje podatkov (Data Conversion).
Implicitno pretvorbo (Implicit casting) se izvede samodejno, ko se tip manjše velikosti prenese na vrsto večje velikosti: char -> int -> long -> float -> double.
Eksplicitno pretvorbo (Explicit casting) je potrebno opraviti ročno tako, da tip postavimo v oklepaje pred vrednost: double -> float -> ling -> int -> char.
Data conversion pretvarja podatke z uporabo vgrajenih metod (build-in), kot so Convert.ToBoolean, Convert.ToDouble, Convert.ToString, Convert.ToInt32 (int) in Convert.ToInt64 (long). Zakaj sploh pretvorba? Velikokrat sicer ni nobene potrebe po pretvarjanju vrst, ampak včasih je, zato si bomo ogledali na primeru.